Hur löser jag in min rabattkod?

En rabattkod löser du in i varukorgen i samband med din beställning. Exakt var du löser in din rabattkod beror på om du har beställt genom Pixums hemsida, Pixums programvara Fotouniversum eller Pixums app. På nedanstående screenshots visas en förklaring till hur du löser in en rabattkod hos Pixum.

Lösa in en rabattkod på Pixums hemsida

På vår hemsida finner du rabattkodsfältet under dina produkter i varukorgen. Genom att klicka på "lös in rabattkod" utvidgas fältet och du kan infoga en giltlig och korrekt rabattkod. Därefter klickar du på "lös in rabattkod" igen. Om rabattkoden är giltlig och korrekt ifylld, dras din rabatt automatiskt av.

Lösa in en rabattkod i Pixums programvara Fotouniversum

I Pixums programvara Fotouniversum löser du in din rabattkod i den sista delen av beställningen- efter du har infogat din leveransadress, betalningsmetod etc. i beställningssteg  3 "granska och betala". Här ser du en översikt över din beställning. Rabattkodsfältet finner du ovanför dina produkter. Här infogar du en giltlig och korrekt rabattkod och klickar på "lös in rabattkod". Om rabakttkoden är giltlig och korrekt ifylld, dras din rabatt automatiskt av.

Lösa in en rabattkod i Pixums app

I Pixums app löses rabattkoder in i rabattkodsfältet i det första steget i varukorgen. Efter infogning av en giltlig och korrekt rabattkod, klickar du på "kontroll". Om rabattkoden är giltlig och korrekt ifylld, dras din rabatt automatiskt av.

Din rabattkod fungerar inte?

Vid kombinationer av många bokstäver och tal, kan ett stavfel lätt ske. Var noga med små och stora bokstäver. Det är lättast att kopiera rabattkoden (markera rabattkoden och använd kortkommandot Ctrl+ C) och klistra in i rabattkodsfältet (klicka i fältet och använd kortkommandot Ctrl+ V). Viktigt: kontrollera att det inte är mellanrum eller liknande.

Det är enbart möjligt att använda en rabattkod per beställning. Använd den rabattkod som passar bäst till din beställning. Har du flera produkter kan du självklart göra ett flertal beställningarna och utnyttja dina rabattkoder. Det är helt upp till dig!

I Pixums programvara Fotouniversum och i Pixums app delas din beställning automatiskt upp i olika produktgrupper, vilket även framgår i varukorgen innan du går vidare i beställningsprocessen. Du kan enbart lösa en in rabattkod för den första produktgruppen. Var uppmärksam på att vid en online-betalning kan du behöva uppge dina betalningsuppgifter flera gånger.".

Det är inte möjligt att lösa in en rabattkod i löpande eller redan avklarade beställningar.

Har du frågor? Vår kundservice finns där för dig.

För att hitta din vackraste julklapp kan du få råd och hjälp av vår trevliga kundservice via mejl:

service@pixum.com

Du når oss även via vårt kontaktformulär »

Kontakta oss personligen:

Vår kunniga och trevliga kundservice hjälper dig gärna.

Öppettider:

Måndag - fredag kl. 09.00 - 20.00


Kontaktformulär