Vår grundläggande inställning har vi formulerat i denna stadga. Eftersom digitaliseringen utvecklas mycket snabbt med nya teknologier, kommer vi kontinuerligt att anpassa denna stadga, men alltid följa de värderingar som formulerats här.
Pixum vill som ledande online-fototjänst i Europa förbli en teknologisk föregångare och använda nya möjligheter inom digitalisering - exempelvis även artificiell intelligens. Vi står för en genomtänkt utveckling.
Våra värderingar
Vi skyddar dina data
Dataskydd har alltid högsta prioritet hos Pixum ("Privacy by Design"). Vi säljer aldrig kunddata och delar dem inte heller med tredje part utan kundens uttryckliga samtycke. Omfattande dataanalyser sker endast med anonymiserade data eller med kundens uttryckliga medgivande.
Våra teknologier ska hjälpa dig
För oss är målen med att använda digitaliseringsteknologier alltid att förenkla användningen för kunden samt att öka nöjet vid användning.
Du har kontrollen och friheten
Hos Pixum behåller kunderna kontrollen. Till exempel kan förslag från digitala assistenter i vår programvara alltid ändras, avvisas eller väljas bort i förväg av kunderna.
Vi är öppna och transparenta
Vid användning av artificiell intelligens är Pixum transparent. Pixum förklarar hur artificiell intelligens fungerar så långt det är möjligt. Innan sådana teknologier införs granskar Pixum dem utifrån kriterierna i denna kundstadga.
Vi vill aktivt forma vår framtid baserat på europeiska värderingar
Pixum anser att Europa måste behålla förmågan att själv utveckla innovationer inom nya digitaliseringsteknologier - även för att säkerställa en hantering av sådana teknologier som överensstämmer med våra värderingar. Pixum stödjer därför forskning och utbildning inom artificiell intelligens i Europa.
Områden där artificiell intelligens används
Bereich | Einsatzgebiete von künstlicher Intelligenz | Zweck |
---|---|---|
Forschung & Entwicklung/ IT | Gestaltungsassistenten in der Pixum Bestellsoftware | Bessere Bildauswahl und -filterung durch Klassifikation und Bewertung (beispielsweise nach Personen, Bildqualität oder Ort/Zeit der Aufnahme) und Bestimmen des optimalen Bildbereiches beim Beschneiden von Fotos |
Forschung & Entwicklung/ IT | Ereigniserkennung in der Pixum Fotowelt Bestellsoftware und im Pixum Kundenkonto oder der Pixum App | Erkennen und Benennen von wichtigen Ereignissen durch intelligentes Zusammenfassen von Fotos |
Forschung & Entwicklung/ IT | Automatische Bildrotation im Pixum Kundenkonto oder der Pixum App | Erkennen der korrekten Ausrichtung von digitalisierten Analogfotos durch Bildanalyse |
Marketing und Vertrieb | Aussteuerung von Werbung in Suchmaschinen | Besseres Erreichen der Zielgruppen für bestimmte Produkte |
Marketing und Vertrieb | Aussteuerung von Direktmarketing-Kampagnen | Optimierte Ansprache von Kundengruppen mit relevanten, personalisierten Inhalten |
Produktions-IT | Hochskalierung von Fotos im Druck durch ein künstliches Neuronales Netz | Verbesserung der Druckqualität von Produkten mit Kundenfotos, die eine zu geringe Auflösung für das Produkt liefern |
Kundendienst | Spracherkennung Service-Bot | Erkennen verschiedener Anliegen und Extraktion von Informationen aus vom Kunden im Dialog eingegebenen Texten zur automatisierten Beantwortung von häufigen Fragen und zur strukturierten Erfassung von Service-Fällen |
Kundendienst | Textanalyse E-Mails an den Kundendienst | Erkennen verschiedener Anliegen und Vorselektion zur schnelleren und gezielteren Abarbeitung durch unsere Kolleg:innen |
Vår kunniga och trevliga kundservice hjälper dig gärna.
Öppettider:
Måndag - fredag kl. 09.00 - 20.00Lär dig mer om vårt ansvar hos Pixum
Hållbarhet hos Pixum
Lär dig mer om vår klimatneutrala produktion och de FSC-certifierade Pixum fotoprodukterna för en skonsam hantering av naturresurser.