Kundstadga: Digitalisering med ansvar
Kundstadga: Digitalisering med ansvar

Pixum vill som ledande online-fototjänst i Europa förbli en teknologisk föregångare och använda nya möjligheter inom digitalisering - exempelvis även artificiell intelligens. Vi står för en genomtänkt utveckling.

Ansvarsfull och kundcentrerad användning av digitala teknologier

Vår grundläggande inställning har vi formulerat i denna stadga. Eftersom digitaliseringen utvecklas mycket snabbt med nya teknologier, kommer vi kontinuerligt att anpassa denna stadga, men alltid följa de värderingar som formulerats här.

Våra värderingar

Vi skyddar dina data

Dataskydd har alltid högsta prioritet hos Pixum ("Privacy by Design"). Vi säljer aldrig kunddata och delar dem inte heller med tredje part utan kundens uttryckliga samtycke. Omfattande dataanalyser sker endast med anonymiserade data eller med kundens uttryckliga medgivande.

Våra teknologier ska hjälpa dig

För oss är målen med att använda digitaliseringsteknologier alltid att förenkla användningen för kunden samt att öka nöjet vid användning.

Du har kontrollen och friheten

Hos Pixum behåller kunderna kontrollen. Till exempel kan förslag från digitala assistenter i vår programvara alltid ändras, avvisas eller väljas bort i förväg av kunderna.

Vi är öppna och transparenta

Vid användning av artificiell intelligens är Pixum transparent. Pixum förklarar hur artificiell intelligens fungerar så långt det är möjligt. Innan sådana teknologier införs granskar Pixum dem utifrån kriterierna i denna kundstadga.

Vi vill aktivt forma vår framtid baserat på europeiska värderingar

Pixum anser att Europa måste behålla förmågan att själv utveckla innovationer inom nya digitaliseringsteknologier - även för att säkerställa en hantering av sådana teknologier som överensstämmer med våra värderingar. Pixum stödjer därför forskning och utbildning inom artificiell intelligens i Europa.

Områden där artificiell intelligens används


Bereich Einsatzgebiete von künstlicher Intelligenz Zweck
Forschung & Entwicklung/ IT Gestaltungsassistenten in der Pixum Bestellsoftware Bessere Bildauswahl und -filterung durch Klassifikation und Bewertung (beispielsweise nach Personen, Bildqualität oder Ort/Zeit der Aufnahme) und Bestimmen des optimalen Bildbereiches beim Beschneiden von Fotos
Forschung & Entwicklung/ IT Ereigniserkennung in der Pixum Fotowelt Bestellsoftware und im Pixum Kundenkonto oder der Pixum App Erkennen und Benennen von wichtigen Ereignissen durch intelligentes Zusammenfassen von Fotos
Forschung & Entwicklung/ IT Automatische Bildrotation im Pixum Kundenkonto oder der Pixum App Erkennen der korrekten Ausrichtung von digitalisierten Analogfotos durch Bildanalyse
Marketing und Vertrieb Aussteuerung von Werbung in Suchmaschinen Besseres Erreichen der Zielgruppen für bestimmte Produkte
Marketing und Vertrieb Aussteuerung von Direktmarketing-Kampagnen Optimierte Ansprache von Kundengruppen mit relevanten, personalisierten Inhalten
Produktions-IT Hochskalierung von Fotos im Druck durch ein künstliches Neuronales Netz Verbesserung der Druckqualität von Produkten mit Kundenfotos, die eine zu geringe Auflösung für das Produkt liefern
Kundendienst Spracherkennung Service-Bot Erkennen verschiedener Anliegen und Extraktion von Informationen aus vom Kunden im Dialog eingegebenen Texten zur automatisierten Beantwortung von häufigen Fragen und zur strukturierten Erfassung von Service-Fällen
Kundendienst Textanalyse E-Mails an den Kundendienst Erkennen verschiedener Anliegen und Vorselektion zur schnelleren und gezielteren Abarbeitung durch unsere Kolleg:innen
Kontakta oss personligen:

Vår kunniga och trevliga kundservice hjälper dig gärna.

Öppettider:

Måndag - fredag kl. 09.00 - 20.00


Kontaktformulär

Lär dig mer om vårt ansvar hos Pixum

Hållbarhet hos Pixum

Lär dig mer om vår klimatneutrala produktion och de FSC-certifierade Pixum fotoprodukterna för en skonsam hantering av naturresurser.